Шановні панове
Сподіваюсь, що цей текст якимось чином потрапить до експертів – пілотів акробатичних літаків…
Спочатку деяка інформація про себе: Я авіаційний інженер-конструктор, механік, - закінчив Московський Авіаційний інститут (МАІ), факультет двигунів у 1982 році. Зараз я пенсіонер, але авіація залишається моїм хобі.
Деякі мої проекти (не тільки на тему авіації) можна переглянути тут:
https://grabcad.com/serhii.taranets-1 У мене є не тривіальні ідеї щодо перспектив розвитку акробатичних літаків, але я дуже поверхово уявляю собі принципи керованості та стійкості літака в режимі виконання акробатичних фігур. Тому я хотів би поставити кілька запитань пілотам акробатичних літаків, сподіваюсь, найкращим в світі.
Питання 1: Чи доцільно було використовувати на акробатичному літаку коаксіальні пропелери протилежного обертання? – для компенсації реактивного моменту та, ймовірно, зниження гіроскопічного ефекту при виконанні різких еволюцій.
Питання 2: Чи доцільно було використовувати поворотний вал пропелера (у вертикальній та горизонтальній площині)? – для збільшення моменту на зміну тангажу та курсу (за аналогією поворотного сопла у реактивному двигуні).
Питання 3: (випливає з позитивної відповіді на питання 2) Який кут може бути оптимальним для зміни вектора тяги пропелера у вертикальній та горизонтальній площині?
Питання 4: Чи доцільно приводи таких механізмів поєднати з класичними органами управління літаком (ручка та педалі)?
Я дякую вам за відповідь, це може бути коротке «так» чи «ні» Але якщо ви дасте деякі обґрунтування, я буду вдячний вам більше.
З повагою
Сергій Таранець
М. Черкаси
Відповіді можна публічно, або в «лічку»