Снова Конго и снова жертвы.

<< < (2/4) > >>

Эндрю-Бетмен:
Цитата: командор от 04.04.2011, 23:21:56 pm

Цитата: Эндрю-Бетмен от 04.04.2011, 23:16:22 pm

Цитата: командор от 04.04.2011, 23:09:59 pm

Цитата: Airman56 от 04.04.2011, 20:33:31 pm

А чего снова-то? Вот в Украине катастроф мало, а мало потому, что мало летают. Я садился в Киншасе через полтора часа после катастрофы. Непонятно, зачем экипаж принял решение на посадку в то время, когда подходил грозовой фронт. Впереди его идёт очень сильный ветер, до 20-30 м\с, сверху это даже видно, так как пыльная буря. Зачем? Рядом Браззавиль, Пойнт-Нуар......ООНовцам по барабану, это же не коммерция, уйди на запасной и выпей кружку пЫва................


Оплата налом.Груз вопреки санкциям ООН. Контроля нуль.Кто против?


Сомневаюсь что ООНовские пилоты возят "левый" груз, даже если они в подряде по контракту. 


ООНовские пилоты на АН-12?


Может и печально Вам сообщать но это уже второй самолёт, но не Ан-12 а ооновский, сегодня упал после обеда. А про Ан-12 там как всегда тёмный лес, можно долго гадать что там было.

командор:
Цитата: Эндрю-Бетмен от 04.04.2011, 23:25:47 pm

Цитата: командор от 04.04.2011, 23:21:56 pm

Цитата: Эндрю-Бетмен от 04.04.2011, 23:16:22 pm

Цитата: командор от 04.04.2011, 23:09:59 pm

Цитата: Airman56 от 04.04.2011, 20:33:31 pm

А чего снова-то? Вот в Украине катастроф мало, а мало потому, что мало летают. Я садился в Киншасе через полтора часа после катастрофы. Непонятно, зачем экипаж принял решение на посадку в то время, когда подходил грозовой фронт. Впереди его идёт очень сильный ветер, до 20-30 м\с, сверху это даже видно, так как пыльная буря. Зачем? Рядом Браззавиль, Пойнт-Нуар......ООНовцам по барабану, это же не коммерция, уйди на запасной и выпей кружку пЫва................


Оплата налом.Груз вопреки санкциям ООН. Контроля нуль.Кто против?


Сомневаюсь что ООНовские пилоты возят "левый" груз, даже если они в подряде по контракту. 


ООНовские пилоты на АН-12?


Может и печально Вам сообщать но это уже второй самолёт, но не Ан-12 а ооновский, сегодня упал после обеда. А про Ан-12 там как всегда тёмный лес, можно долго гадать что там было.

К сожалению это так!

Andreas:
Цитата: командор от 04.04.2011, 23:21:56 pm

ООНовские пилоты на АН-12?


Date:   04 APR 2011
Time:   ca 14:00
Type:   Canadair CL-600-2B19 Regional Jet CRJ-100ER
Operating for:   United Nations - UN
Leased from:   Georgian Airways
Registration:   4L-GAE
C/n / msn:   7070
First flight:   1995
Engines:   2 General Electric CF34-3A1
Crew:   Fatalities: / Occupants: 3
Passengers:   Fatalities: / Occupants: 29
Total:   Fatalities: 29 / Occupants: 32
Airplane damage:   Destroyed
Airplane fate:   Written off (damaged beyond repair)
Location:   Kinshasa-N'Djili Airport (FIH) (Congo (Democratic Republic))
Phase:   Landing (LDG)
Nature:   Domestic Non Scheduled Passenger
Departure airport:   Kisangani-Bangoka International Airport (FKI) (FKI/FZIC), Congo (Democratic Republic)
Destination airport:   Kinshasa-N'Djili Airport (FIH) (FIH/FZAA), Congo (Democratic Republic)
Flightnumber:   834

Narrative:
A CRJ-100ER passenger plane was destroyed in an accident at Kinshasa-N'Djili Airport (FIH). Three occupants survived the accident, 29 were killed.
The airplane operated on behalf of the United Nations Organization Stabilization Mission in the Democratic Republic of the Congo (MONUSCO) on flight UNO834 from Kinshasa-N'Djili Airport (FIH) to Kisangani (FKI) and Entebbe (EBB), Uganda and return. The airplane was operating on the final leg of the flight when it crashed in rainy weather.

The weather reported about one hour after the accident (15:00 local / 14:00 UTC):
METAR FZAA 041400Z 34004KT 9000 TS SCT020 FEW028CB BKN110 24/23 Q1008 CB SECT NE-NW BECMG NSW=
[Wind: 340 degrees at 4 knots; visibility: 9000m; thunderstorm; scattered clouds at 2000 ft; few clouds with cumulonimbus at 2,800 ft; broken clouds at 11,000 ft; Temperature: 24°C; Dewpoint: 23°C; pressure: 1008 hPa; cumulonimbus to the NE-NW, becoming No Significant Weather]

Эндрю-Бетмен:
Crash: Georgian Airways CRJ1 at Kinshasa on Apr 4th 2011, missed the runway and broke upBy Simon Hradecky, created Monday, Apr 4th 2011 20:40Z, last updated Tuesday, Apr 5th 2011 00:30Z


A Georgian Airways Canadair CRJ-100 on behalf of the United Nations Organisation (UNO), registration 4L-GAE performing flight 834 from Kisangani to Kinshasa N'Djili (Democratic Republic of Congo) with 29 passengers and 4 crew, was on an instrument approach to Kinshasa N'Djili's runway 24 around 14:00L (13:00Z) in torrential rain, thunderstorms and low visibility, when the airplane missed the runway, broke up into several parts upon ground contact and came to rest off the runway abeam the military apron. 33 occupants perished, only one occupants survived with serious injuries, the airplane was destroyed.

A witness on the ground said that the all white aircraft (with United Nations written on its sides) apparently caught a windshear at a height of about 20 meters (65 feet) and basically fell down.

The United Nations reported that only one of the 29 passengers and 4 crew survived the crash.

Ndjili's runway 06/24 is officially 4650 meters long, however due to very poor runway condition the threshold of runway 24 had to be displaced leaving a runway length of about 3400 meters available.

Metars:
FZAA 041600Z 35010KT 9999 SCT018 FEW025CB BKN100 26/22 Q1008 SECT CB NW NOSIG
FZAA 041500Z 36018KT 9000 SCT020 FEW028CB BKN110 26/23 Q1008 CB NE-E NW BECMG NSW
FZAA 041500Z 36018KT 9000 SCT020 FEW028CB BKN110 26/23 Q1008 BECMG NSW
FZAA 041400Z 34004KT 9000 TS SCT020 FEW028CB BKN110 24/23 Q1008 CB SECT NE-NW BECMG NSW
FZAA 041300Z 18020KT 0500 +TSRA SCT022 SCT028CB BKN110 28/22 Q1008 CB SECT NE-E-SE-W BECMG 1500
FZAA 041200Z 35008KT 9999 SCT015 FEW030CB 33/23 Q1009 CB NE/SE NOSIG
FZAA 040800Z 27004KT 9999 FEW018 BKN110 29/23 Q1012 NOSIG
FZAA 040700Z 00000KT 9999 FEW014 BKN120 25/23 Q1013 NOSIG

Эндрю-Бетмен:
 Думаю все знают этот сайтик, так там можно сравнить трафик Украины с любой другой страной http://www.flightradar24.com/

Навигация

[0] Главная страница сообщений

[#] Следующая страница

[*] Предыдущая страница