Что-то давно не обновлялась информация по БП. Продолжаю дело начатое br5s:
Про стан безпеки польотів з цивільними ПС України у листопаді 2010 року
У листопаді 2010 року з повітряними суднами, що внесені до Державного реєстру цивільних повітряних суден України сталися: 1 аварія приватного літака; 9 інцидентів, з яких 2 інциденти сталися при ОрПР та 1 з приватним ПС; 2 пошкодження ПС на землі.
При експлуатації іноземних ПС на території України відбулося 2 інциденти.
06.11.2010 о 09.40 (тут та далі час UTC, якщо не вказано інше) при виконанні обльоту літака К-10 «Свіфт» UR-SGUA, що експлуатується ТОВ «Українська школа пілотів», на аеродромі Бородянка, після заміни передньої опори шасі (ПОШ), на етапі заходження на посадку та посадки сталася пожежа двигуна, яка перекинулася на літак. Після посадки пілот покинув літак. Внаслідок аарії літак згорів та підлягає списанню. Аварія сталася вдень у візуальних метеорологічних умовах.
Літак пілотував командир ПС, який має свідоцтво приватного пілота. Спеціальну підготовку командир ПС проходив у Запорізькому центрі льотної підготовки. Метеомінімум 200x3000. Загальний наліт 6700 годин, наліт на ПС типу К-10 «Свіфт» - 190 годин. Рівень підготовки пілота відповідає встановленим вимогам.
Політ виконувався в районі аеродрому Бородянка, з метою обльоту літака після заміни ПОШ. Під час виконання другого польоту, на етапі набору висоти, при польоті по колу, пілот відчув запах диму, після чого прийняв рішення про виконання аварійної посадки по найкоротшій траєкторії. При польоті на передпосадковій прямій, на висоті до 2 метрів посилився запах та появився дим в кабіні. Пілот вимкнув двигун та виконав посадку. Після торкання землі і зупинки, на літаку розгорілася пожежа. У зв’язку з швидкоплинністю події, пілот терміново покинув літак та не встиг вимкнути протипожежний паливний кран і електроживлення бортової електромережі, у тому числі резервного паливного насосу.
Згідно з результатами розслідування, причиною аварії, виникнення пожежі, яка зруйнувала повітряне судно, стало витікання палива під тиском та його попадання на вихлопний колектор двигуна через пошкоджену внутрішню поверхню паливного шланга (повздовжня тріщина).
Фактор: ВКН.
Рекомендації:
- з обставинами та причинами аварії ознайомити власників приватних ПС та авіаперсонал, який забезпечує та виконує польоти на приватних ПС К-10 «Свіфт»;
- на літаках К-10 «Свіфт», призначений термін зберігання паливо-масляних шлангів та шлангів системи охолодження двигунів Rotax 912 ULS встановити – 4 роки з дати виготовлення шлангів;
- на літаках К-10 «Свіфт», призначений термін експлуатації паливо-масляних шлангів та шлангів системи охолодження двигунів Rotax 912 ULS встановити – 3 роки з початку експлуатації шлангів, в межах призначеного терміну зберігання;
- на комплект шлангів паливної, масляної та системи охолодження двигуна Rotax 912 ULS, якими комплектується літак К-10 «Свіфт», ТОВ АВК СГ «Скаетон» повинно бути оформлено паспорт, з внесенням вимог пунктів 5.2. та 5.3. цього звіту;
- на кожний шланг паливної, масляної та системи охолодження двигуна Rotax 912 ULS літака К-10 «Свіфт», ТОВ АВК СГ «Скаетон» повинна бути змонтована металева бирка з датою кінця призначеного терміну експлуатації, (крім шлангів встановлених на двигун виробником двигуна);
- ТОВ АВК СГ «Скаетон» привести технічну документацію та конструкцію кожного літака К-10 «Свіфт» до відповідності рекомендаціям пунктів 5.2. ÷ 5.5;
- ТОВ АВК СГ «Скаетон» провести перевірку стану всіх літаків К-10 «Свіфт» на відповідність вищенаведеним вимогам, з обов’язковим повідомленням Державіаадміністрації;
- провести вивчення з керівниками польотів аеродрому Бородянка вимоги нормативних документів щодо порядку, форми та термінів сповіщення та надання інформації до ЦДС ЦА, КЦПР ЦА, РДЦ, Украероцентру, Управління незалежного розслідування Державіаадміністрації при виникненні аварійної ситуації з повітряним судном;
- провести вивчення з керівниками аеродрому Бородянка та ТОВ «Українська школа пілотів» вимоги нормативних документів щодо порядку, форми та термінів надання первинного донесення до ЦДС ЦА, КЦПР ЦА, РДЦ, Украероцентру, Управління незалежного розслідування Державіаадміністрації при виникненні аварійної ситуації з повітряним судном;
- керівнику аеродрому Бородянка забезпечити доукомплектування підрозділів аварійно-рятувальної команди аеродрому за чисельністю та необхідним аварійно-рятувальним та медичним спорядженням та майном відповідно до встановлених норм;
- керівника польотів аеродрому Бородянка на робочому місці забезпечити пам’яткою дій на випадок виникнення аварійних ситуації з ПС з урахуванням вимог Правил розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами в Україні, Правил пошукового та аварійно-рятувального забезпечення польотів у цивільній авіації України;
- документи з організації пошукового та аварійно-рятувального забезпечення польотів на аеродромі Бородянка привести у відповідність з діючими вимогами, зокрема Правилами пошукового та аварійно-рятувального забезпечення польотів у цивільній авіації України;
- внести відповідні зміни до «Інструкції з метеозабезпечення польотів на а/д Бородянка», затвердженої 27.10.2007 року;
- льотному складу який експлуатує літак К-10 «Свіфт» відпрацювати вимоги п. 06.5. «Пожар двигателя» тимчасового КЛЕ К2.01.01.00.000. літака К-10 «Свіфт»;
- ТОВ «Скаетон» уточнити текст в розділі 06.5. «Пожар двигателя» КЛЕ в частині послідовності дій
24.11.2010 о 12.08 при виконанні польоту за маршрутом Запоріжжя-Василівка на літаку Як-18 UR-HORT, що належить приватній особі та експлуатується Запорізькою обласною федерацією авіаційного та автомобільного спорту, під час виконання зльоту, вдень в простих метеоумовах, на етапі розбігу пілот помітив переміщення зграї птахів через ЗПС безпосередньо перед літаком внаслідок чого пілот припинив зліт. Згідно з поясненнями командира ПС, він припинив зліт через те, що не був впевнений у факті зіткнення ПС з птахами і зарулив на місце стоянки для огляду літака. Після припинення зльоту пілот повідомив диспетчера про повернення на стоянку з причини перебоїв в роботі двигуна.
Після огляду ПС, пілот здійснив виліт згідно попереднього плану польоту. Зліт, політ та посадка виконані без зауважень.
Згідно з висновками комісії з розслідування, причиною інциденту, перерваного зльоту, стало переміщення зграї птахів через ЗПС безпосередньо перед літаком на етапі розбігу.
Фактор: середовище (орнітологія).
Рекомендації:
- матеріали розслідування інциденту довести до власника ПС та диспетчерів ОПР на аеродромі Запоріжжя;
- керівництву аеродрому Запоріжжя вжити додаткові заходи по забезпеченню належного орнітологічного забезпечення безпеки польотів на аеродромі;
- керівництву Дніпропетровського регіонального структурного підрозділу ДП «Украерорух» внести доповнення до посадової інструкції керівника польотів АДЦ Запоріжжя щодо заборони на виконання польотів повітряного судна з яким сталася авіаційна подія або інцидент до оформлення протоколу допуску ПС до подальшої експлуатації комісією з розслідування та складання технічного акту перевірки стану ПС;
- літак Як-18Т UR-HORT може бути допущений до подальшої експлуатації після технічного огляду спеціалістами ДЛАУ згідно договору від 26.05.2009 № 1159/08-Т, складання технічного акту та позитивних висновків щодо його технічного стану ПС після інциденту.
Только по "малышах"