4 липня о 20.40 поблизу села Кунцеве Новосанжарського району потерпів аварію двомісний гелікоптер. Обидва пасажири невеликої повітряної машини загинули на місці.
Одним із безпосередніх свідків аварії був Кунцівський сільський голова Анатолій Підтоптаний. Він і розповів кореспондентові «ЕХО» подробиці надзвичайної ситуації.
– Я того вечора косив люцерну на своїй ділянці. Раптом чую якийсь гучний гуркіт. За якийсь час з боку Клюсівки показався і маленький вертоліт. Я ще подумав – диви, яке мале, а як голосно гуркоче. Він летів так, наче над річкою, а я спостерігав за ним. Було це хвилину-другу – не більше. Раптом вертоліт почав себе «поводити» якось дивно – то «пірне» вниз, то набере висоту, то знову «пірне». Потім почав завертати в сторону. А там на природі того дня святкували зустріч випускників через 15 років. Я і подумав – може, то хтось крутий на зустріч прилетів? Дивіться, мовляв, я на вертольоті! Але ні, вертоліт минув місце зустрічі і звернув від річки в сторону дороги. Відлетів він від мене вже далеченько, тому я виліз на капот машини, щоб зручніше було спостерігати. Бачу – його знову хитає. І ось він начебто почав набирати висоту, піднявся найвище і раптом я перестав чути звук двигуна. За якусь мить вертоліт каменем упав униз. Моменту зіткнення із землею я вже не бачив – заважали дерева, але за секунду почув гучний хлопок і побачив три чорних клуби диму. Зрозумівши, що сталося лихо, я зателефонував до нашого фельдшера і наказав швидко їхати на місце події. Потім повідомив міліцію та МНС.
На жаль, допомога медиків пілоту та його пасажирці вже не була потрібною – від удару маленький гвинтокрил запалав, як смолоскип, а разом із ним – і тіла обох людей. Одним з перших на місце пригоди примчав єгер мисливського товариства «Кречет» Микола Рукас. Але два вогнегасники, якими він намагався загасити полум’я, ніякого результату не дали. Повітряна машина палала, горіли і двоє пристебнутих пасками безпеки людей.
За деякий час на місце пригоди приїхали новосанжарські міліціонери та працівники МНС. Гвинтокрил загасили. Хоча після вогню від нещодавно красивої повітряної машини цілим лишилося небагато – хвіст та основний пропелер. Обвуглені тіла витягли із залишків сидінь та відправили до моргу Новосанжарської ЦРЛ. Міліціонери виставили біля згорілого гвинтокрила цілодобову охорону, а самою аварією зайнялася транспортна прокуратура.
За деякий час надійшла інформація, що надлегкий гвинтокрил АК1-3 – державний реєстраційний знак UR-RIBA – належав приватній особі – мешканцю Полтави громадянину Р. За його словами, вертоліт мав знаходитися у приватному підприємстві в селі Гожули Полтавської області, де проходив технічний огляд. Як і чому гвинтокрил з’явився у повітряному просторі Новосанжарщини було незрозуміло – заявка та дозвіл на політ не надавались.
Дещо прояснити ситуацію допомогло з’ясування осіб загиблих. Пілот – чоловік, 1970 р.н., був мешканцем Полтави і близьким знайомим власника гвинтокрилу. За деякими даними, він навіть був співвласником повітряної машини, вартість якої складала 135 тисяч доларів. Особу пасажирки тривалий час встановити не вдавалося. Припускаючи, що вона теж є мешканкою Полтави, новосанжарські міліціонери подали до обласного центру орієнтування – перевірялися усі заяви про зникнення дівчат. І за два дні до одного з Полтавських райвідділів надійшла заява від батьків дівчини, котра не повернулася додому 4-го липня. Прикмети зниклої та пасажирки гвинтокрила співпадали. У Новосанжарському морзі батьки впізнали в обгорілому трупові свою доньку лише за прикрасами. Дівчині було всього 21 рік… Що вона робила у гелікоптері з набагато старшим за себе, до того ж і одруженим чоловіком, напевно з’ясувати вже не вдасться. Але достовірно те, що на місці падіння серед обгорілих уламків було знайдено кілька пляшок спиртного – шампанського вина та пива. Тож, імовірно, повітряна мандрівка була веселою і романтичною. Принаймні, мала такою стати…
6-го липня на місце падіння гвинтокрила прибули представники виробника – Полтавського конструкторського бюро «Аерокоптер» та експерти з Києва. Вони мали оглянути місце трагедії та спробувати з’ясувати її імовірні причини. Поспілкувались вони і з головним свідком – Анатолієм Підтоптаним. Після кількох годин праці на місці аварії експерти висунули кілька версій того, що призвело до падіння вертольоту. За одною з них пілот порушив елементарні правила пілотування і, виконуючи розворот, зачепив хвостом високу деревину. Під час удару відлетів хвостовий пропелер, гвинтокрил став некерованим і зрештою впав на землю. На підтвердження цієї версії фахівці демонстрували три зрізані пропелером гілки на самій верхівці дерева. Головний конструктор бюро не виключав і можливості відмови двигуна, але сказав, що за результатами огляду можна зробити висновок, що двигун працював і у момент падіння.
Остаточний висновок по факту аварії зробить Полтавська транспортна прокуратура, яка порушила кримінальну справу за ч.3. ст.281 КК України (порушення правил повітряних польотів).
http://exo.at.ua/news/2009-07-09-7047