Про всяк випадок процитую ст.3 кримінального кодексу (КК) України:
"Розділ II ЗАКОН ПРО КРИМІНАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Стаття 3. Законодавство України про кримінальну відповідальність
1. Законодавство України про кримінальну відповідальність становить Кримінальний кодекс України, який ґрунтується на Конституції України та загальновизнаних принципах і нормах міжнародного права.
2. Закони України про кримінальну відповідальність, прийняті після набрання чинності цим Кодексом, включаються до нього після набрання ними чинності.
3. Злочинність діяння, а також його караність та інші кримінально-правові наслідки визначаються
тільки цим Кодексом.
4. Застосування закону про кримінальну відповідальність
за аналогією заборонено.
5. Закони України про кримінальну відповідальність повинні відповідати положенням, що містяться в чинних міжнародних договорах, згоду на обов’язковість яких надано Верховною Радою України."
Бачимо, що
діяння, які не описані прямо у кримінальному кодексі України, злочинами не є.
-----------------------------------------------------------------------------------
А тепер аналізуємо можливі ситуації з КК в руках.
Те, про що пише
Morgan (правильно пише, +1 в карму), стосується виключно отримання прибутку і по КК буде розглядатись як незаконне підприємництво (ст.202 КК), ухилення від сплати податків (ст.212) і т.п.
http://radnuk.info/komentar/kruminal/osobluva/293-rozd7/4530--202-------.htmlВ даному випадку неважливо, чи це авіаційна сфера, чи ні - ці злочини не кваліфікуються, як авіаційні. Тобто, це не є порушенням, притаманним саме авіаційній сфері, і тому не є порушенням повітряного законодавства.
Тут карають за неоподатковану комерцію.
-----------------------------------------------------------------------------------
Що стосується БЕЗПЕКИ руху, про що зазначив
ussr, то це розділ Розділ ХІ КК України, статті:
Стаття 276. Порушення правил безпеки руху або експлуатації залізничного, водного чи повітряного транспорту
http://radnuk.info/komentar/kruminal/osobluva/297-rozd11/4590--276-----------.htmlСтаття 281. Порушення правил повітряних польотів
http://radnuk.info/komentar/kruminal/osobluva/297-rozd11/4585--281----.htmlСтаття 282. Порушення правил використання повітряного простору
http://radnuk.info/komentar/kruminal/osobluva/297-rozd11/4584--282-----.htmlЗверну увагу нашого шановного товариства на те, що настання кримінальної відповідальності настає у випадках, зазначених в диспозиціях даних статей про безпеку:
ч.1 ст.276: "якщо це створило небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків"
ч.2 ст.276: "якщо вони спричинили потерпілому середньої тяжкості чи тяжкі тілесні ушкодження або заподіяли велику матеріальну шкоду"
ч.3 ст.276: "якщо вони спричинили загибель людей"
ч.1 ст.281: "якщо це створило небезпеку для життя людей або настання інших тяжких наслідків"
ч.2 ст.281: "якщо вони спричинили потерпілому середньої тяжкості тілесні ушкодження або завдали великої матеріальної шкоди"
ч.3 ст.281: "якщо вони спричинили загибель людей"
ч.1 ст.282: "якщо це створило загрозу безпеці повітряних польотів"
ч.2 ст.282: "якщо вони спричинили потерпілому середньої тяжкості чи тяжкі тілесні ушкодження або завдали великої матеріальної шкоди"
ч.3 ст.282: "якщо вони спричинили загибель людей"
На практиці це означає наступне: якщо не виконалась жодна з диспозицій цих статей, то пілота чи власника ПС неможливо притягнути до кримінальної відповідальності по вказаних статтях, оскільки не настало наслідків, зазначених в процитованих мною диспозиціях.
-----------------------------------------------------------------------------------
Одним словом, якщо ПС справне, пілот правильний, порушень повітряного простору не зафіксовано, порушень кримінального чи інших законодавств не зафіксовано - скидуємось на паливо (
без комерції!) і літаємо до повної нірвани.