Завод Антонова проти Lockheed Martin F-22 "Raptor"?
Перший закон аеродинаміки (автор невідомий): без грошей нічого не літає!
Тема цієї статті навіяна інтерв’ю командувача ВПС України генерал-лейтенанта С.Дроздова про закупівлю нових винищувачів:
"Процес закупівлі літаків поки що на рівні перемовин із різними країнами-виробниками. Обираємо оптимальний варіант по обладнанню, ціні, якості":
http://blogs.ukrinform.gov.ua/blog/nataliya-zhurbenko/lyshe-politychnymy-rishennyamy-my-povynni-stvoryty-bezpeku-na-shodi-krayiny-i-povernuty-krym-komanduvach-ps-zsu-sergiy-drozdovВін хоче сказати, що національна промисловість України не спроможна виготовити винищувачі. Ще недавно різномасні діячі морщили лоба, надували щоки й ворушили губами по обличчю про те. що завод Антонова не може виготовляти нічого, крім транспортних літаків забуваючи, що колись окупаційний режим зажадав винищувача. А антонівці виготовляли й тролейбуси, й пральні машинки. Починають виготовляти бойовий БПЛА! Готові виготовляти винищувачі й штурмовики:
http://ru.tsn.ua/ukrayina/antonov-mozhet-vooruzhit-ukrainu-istrebitelyami-i-shturmovikami-genkonstruktor-397836.htmlАвіабудування, як і ракетна техніка - надзвичайно консервативні. Вважають, що F-22 переміг завдяки консервативному зовнішньому вигляду над значно просунутим F-23 (і не згадують, що Пентагон схильний підтримувати ті фірми, що перебувають у скрутній фінансовій ситуації, досить лише згадати, приміром, якій фірмі й чому віддали створення "Валькірії", й причини перемоги F-35).
Ще приклади консервативності:
"Лаві", "Гріппен", "Тайфун", "Рафаль", та ультраконсервативний пакистано-китайський FC-1.
Безумовно, їм усім далеко до "Раптора", проте, чи можна щось сконструювати, щоб успішно конкурувати з ним?
Я вважаю. що можна.
Надзвукової крейсерської швидкості в стратосфері на максимальному режимі роботи двигуна досягали ще "Конкорд" з F-104. Той, хто літав на МіГ-23 МЛ, МЛА, МЛД пам’ятає як він чудово розганяється до надзвукової швидкості у порівнянні з МіГ-29 і Су-27. Причина - змінна стріловидність крила.
Як зовсім відмовитися від крила я писав у:
Український МіГ-29 проти Т-50: обрізання
http://zemlj.blogspot.com/2014/09/77.htmlЯ тут не закликаю повернутися до цієї схеми, натомість пропоную інші технічні рішення. На цій моделі, яку я зібрав удома зі старого фломастера й канцелярського ножа, чудово видно, що можна повертати все крило-корпус по відношенню до двигуна з ракетами, шасі й V-подібним оперенням (кабіну не зімітовано):
Зрозуміло, що у варіанті для роботи по землі потрібно спочатку скинути підвіски під крилом, а лише потім можливо перейти до надзвукової конфігурації.
Це називається "конструкція з високим технологічним ризиком". Вважаю, що лише "конструкція з високим технологічним ризиком" спроможна компенсувати домінування "Раптора", в якого тупо вкладено велетенську кількість доларів. Тому й змагатися варто не кількістю вкладеної валюти, а оригінальністю й сучасністю ідей.
А оптимальною я вважаю конфігурацію, де двигун з корпусом складають суцільну конструкцію, а корпус повертається в польоті. Така конфігурація легша, технічно досконала, в ній простіше втілити вимоги технології "стелс".
Роботи над подібними темами в світі вже ведуться:
Літак-крило летить боком
http://aeroabc.blogspot.com/2013/01/blog-post_8626.htmlЗросуміло, що можна піти шляхом Польщі - купити кілька уживаних F-16, інфраструктуру, рембазу, потім ще кілька тощо. Однак потрібно вводити стандарти й техніку НАТО. Проте навіщо?
Україна виготовляє найважливіші складові, необхідні для створення винищувача-бомбардирувальника: ТРДД й БРЛС. Приміром, китайський учбово-бойовий винищувач Hongdu L-15 уже літає з двигуном від Моторсіч АІ-222-25Ф.
Фактично замовнику, в особі МОУ, ВПСУ, держави Укорїна, залишається лише узгодити з АНТК аеродинамічну схему й внутрішнє компонування, а вже алюміній гнути у нас давно навчилися.
Антонов цілком спроможний у найкоротші терміни виготовити національний винищувач-бомбардирувальник. КБ Антонов за власні!!! кошти (на відміну від Сухой Суперджет 100 в якого вкладено мільярди рублів РФ) створили Ан-140, Ан-148, Ан-158, Ан-178, допрацювали Ан-70, паралельно веде роботи по низці інших тематик, та ще й саме заробляє для створення своїх літаків комерційною діяльністю!!!
А для виробництва першого національного винищувача-бомбардирувальника досить лише застосувати перший закон аеродинаміки: без грошей нічого не літає!