Не блошиный , а все проверено.
Что-нибудь кроме убежденности.
Беремо цифри тут:
http://www.dpva.info/guide/guidemedias/guidesteam/guidesteamproperties/Для тиску пару в 20 бар густина пару 10 кг/куб.м. Тобто, беремо автоклав на 12 літрів, заливаємо туди 10 кг води, перетворюємо цю воду в пар з тиском в 20 бар (чи атмосфер - зараз це не принципово). Ці цифри нам потрібні про всяк випадок. Або НЕ потрібні, далі буде видно.
Спробуємо оцінити "на око" витрати пару для автомобільного турбокомпресора.
Вважатимемо, що потужність турбіни 10 кВт. Вважатимемо, що пар в розгонних соплах турбокомпресора, на лопатях турбіни та в редукторі працює з ККД = 1 або 100%. Це значить, що кінетична енергія пару перетвориться в механічну повністю. 10 кВт - це 10 000 Дж/сек.
Вважатимемо, що пар в випускних соплах розганяється до швидкості 400 м/с. Оскільки ми зараз просто прикидуємо масштаби явища, то ігноруємо аеродинамічні особливості соплових пристроїв.
(1) E = m*V
2Оскільки в нас за секунду є 10 000 джоулів, то можна підрахувати масу речовини при відомій швидкості за формулою:
(2) m = E/V
2m = 10 000 / (400*400) = 0.0625 кг.
Тобто, при ККД 100% паротурбінної установки потужністю 10кВт в секунду буде витрачатись 0,0625 кг водяної пари. За годину - 3600 сек - буде витрачатись, відповідно, 3600*0,0625=225кг пару.
А якщо двигун матиме потужність 100кВт, то вже потребується 2250 кг пари на кожну годину роботи.
Тобто, понад 2 т води + паливо = 1 нормальний Rotax + бак бензину?
Про всяк випадок приймемо фантастичну швидкість пари після сопел в 5 махів = грубо 1500 м/сек. Отримуємо таку масу:
m = 10 000 / (1500*1500) = 0.00(4) кг.
За годину це буде 3600*0,00444=16 кг. Або 160 кг пари для установки 100 кВт на 1 годину роботи.
Щось мені підказує, що Rotax разом із запасом палива на 4 години польоту матиме масу меншу, ніж аналогічний за потужністю паротурбінний двигун разом з аналогічним запасом палива і води для пари...
Подвашник, я згадав, чому я відкинув пар на самому початку свого "сферичновакуумного" проекту.
Заслуговую на келишок смачного вина!
Будемо закривати цей прикольний проект чи комусь доведеться виконувати інші розрахунки протягом тижня?
Перепрошую,
подвашник, але воно якось так саме вийшло...
P.S. З точки зору турбіни, їй все одно, який газ приймати: чи водяну пару, чи вихлоп горючих газів. З цієї точки зору перетворення води в пар обходиться дорожче, ніж перетворення рідкого палива у вихлопний газ за допомогою атмосферного повітря, яке, до того ж, не треба закачувати в бак, як воду до автоклава.
Тому що турбіна
ГАЗОВА.