Авиационные происшествия, катастрофы воздушных судов.
Kagor:
23 марта 2021 г., AEX.RU – Три члена экипажа дальнего бомбардировщика-ракетоносца Ту-22М3 погибли в результате нештатного срабатывания катапультных кресел на аэродроме в Калужской области, сообщили в Минобороны России.
По данным ТАСС, в результате произошедшего трое военных погибли. "На земле при запуске двигателей сработали катапульты. Три человека погибли, в том числе командир полка, который сидел на месте инструктора", - сказал собеседник агентства.
В министерстве также сообщили, что причиной инцидента стало нештатное срабатывание системы катапультирования. Вооружения на борту не было.
В единой дежурной диспетчерской службе (ЕДДС) Кировского района Калужской области уточнили, что местные жители не пострадали. "Жертв среди мирного населения нет", - сообщили в ЕДДС.
Ту-22М — дальний сверхзвуковой ракетоносец-бомбардировщик с крылом изменяемой стреловидности. Он способен развивать сверхзвуковую скорость полета в 1,88 Маха и оснащен 23-миллиметровой пушкой и усовершенствованными ракетами класса «воздух-земля».
Шайковка — военный аэродром, расположенный на западе Калужской области, вблизи Смоленской области.
Kagor:
ЗМІ повідомляють, що в РФ на аеродромі Шайковка під Калугою загинули 3 з 4 членів екіпажу ворожого бомбардувальника Ту-22М3. Зокрема, загинув командир полку Вадим Белослюдцев, а також майор і інструктор з льотної підготовки. Раніше вони брали участь у бомбардуванні Сирії.
Офіційно, причиною інциденту стало нештатне спрацьовування системи примусового катапультування, а саме спрацювали 3 з 4 катапульт.
Мені стало цікаво, як влаштована ця система і ось яку інформацію я прочитав у Вікіпедії:
Кожен член екіпажу забезпечений катапультним кріслом КТ-1М з трикаскадною парашутною системою ПС-Т, що змонтована в кріслі. Катапультування здійснюється вгору, обличчям до потоку повітря.
Примусове катапультування екіпажу виконується командиром, для чого достатньо підняти ковпачок і включити тумблер «Принудительное покидание» на лівому борту кабіни льотчиків. При цьому на кожному робочому місці спалахує червоний транспарант «Принудительное покидание» і включається часове реле ЕМРВ-27Б-1 для крісел правого льотчика, штурмана-навігатора і штурмана-оператора, які налаштовані на час, відповідне 3,6 с, 1,8 с , 0,3 с.
Через 0,3 с часові реле викликають спрацьовування електроклапана ЕК-69 пневмосистеми на кріслі штурмана-оператора, при цьому на кріслі відбувається спрацьовування системи «Изготовка» (спрацьовування обмежувачів розкиду рук і ніг і підтягування прив'язних ременів) і натискання кінцевого вимикача скидання кришки ліхтаря. При спрацьовуванні системи «Изготовка» на кріслі включається часовий автомат АЧ-1,2, який через 1 с висмикує бойову чеку стріляючого механізму.
При виході крісла з кабіни, на кріслі спрацьовує кінцевий вимикач, який включає на приладовій дошці командира відповідні сигнальне табло «Самолёт покинул оператор (штурман чи правий льотчик)». Часове реле крісла штурмана-навігатора спрацьовує через t = 1,8 с, а крісла правого льотчика через t = 3,6 с після включення вимикача примусового покидання.
При цьому відбувається спрацьовування системи, як і на кріслі штурмана-оператора, а у правого льотчика додатково відбувається відключення від проводки і відкидання вперед штурвальної колонки. Командир катапультується останнім, приводами (ручками) катапультування на кріслі вручну. При виході його крісла спрацьовує кінцевий вимикач підриву блоків системи державного розпізнавання (вид. 62 «Пароль»). Примусове катапультування є основним, індивідуальне покидання - резервним.
Ще є така цікава деталь: "Катапультування можливе при розбігу або пробігу на землі, на швидкості не менше 130 км / год (для гарантованого зриву вхідних люків набігаючим повітряним потоком)". Можливо, літак просто не набрав такої швидкості і люки не встигли повністю відкритися, оскільки справна катапульта викидує крісло на висоту 150 метрів і цього достатньо для розкриття парашута.
Фото ілюстративне з Вікіпедії авторства Leukhin Fedor.
serg.:
шкода що не спрацював кінцевий вимикач підриву блоків системи державного розпізнавання
Kagor:
Цитата: serg. от 23.03.2021, 19:52:08 pm
шкода що не спрацював кінцевий вимикач підриву блоків системи державного розпізнавання
Та від нього дуже маленький бабах.
Kagor:
Яка прикра новина :(
Навигация