ПРОПАН, ти не помітив, що по колу ходиш ?
криками «поможіть» не допомогти – закочуй рукави і вперед, до реалізації своєї мрії, тихенько і без крику...
ти в якій області знаходишся ? коло тебе має бути клуб - почни з того, що выдвідай його і поговори з людьми в живу, порухай руками літак для початку ... вникни в тему (реально, а не за компом) ! Свій ентузіазм направ в потрібне русло, а не спускай на форумне кричання.
Дякую.
Київ.
17 років рухав Л-39, МІГ-21 -23 -29, налітав 500 годин тепер на пенсії.
Вникнув.
Шукаю спілкування й допомоги.
Свою енергію направив:
Шукаю однодумців для будівництва літака.
Мета: масова серія бюджетної й простої конструкції для зони АТО.
Джерела фінансування: благодійні фонди, волонтери на початку, держзамовлення в серії.
Задум: створити й випробувати конструкцію з поширених і не дорогих матеріалів.
Сама форма FMX-4 Facetmobile підказує, що основним конструкційним елементом може бути стільникова панель з невеликим внутрішнім силовим набором:
http://www.aviaconnect.ru/imgs/goods/104/EC.pdfКонструкцію, вважаю, сильно переобтяжено, адже FMX-4 розраховано на перевантаження
G load + 10.0 ult
G load - 10.0 ult
Тому навіть звичайний монокок буде цілком достатнім для конструкції. Пілотаж на ньому ніхто не буде крутити.
Аналіз оперативних потреб АТО показує, що на першому місці з літаючої техніки перебуває, безперечно, БПЛА.
А що на другому?
На другому місці перебуває простий бюжетний легкий літак, десь 4-місний. Спроможний злетіти й сісти на галявині, шосе, на ґрунт, на багно, сніг, просто на поле.
Позаяк посадка можлива і в суху погоду, потім пройде злива, й злітати доведеться з вологого, розкислого й щирого 100% українського чорнозему, то шасі має бути обов'язково велосипедного типу.
Привезти й відвезти щось невелике, важке, проте термінове, або дуже велике, проте легке, забрати 2-3 300-х, вивезти з 10 дітей, скинути з повітря вантаж. Злітати туди, "куди посилати Ан-, Іл-, чи Мі- дорого й не вигідно й не можливо". Принаймні таку фразу інколи я зустрічаю на шпальтах інтернет-видань. І таку фразу від командирів дуже часто доводиться чути оборонцям України від азіатів. Я зі здивуванням з'ясував, що бюджетника з такими ТТХ в Україні, власне, й немає.
Чогось на кшталт Fi 156 Storch чи По-2: балка, трос, перкаль (Cessna, Diamond тощо вважаю задорогими).
Всі прагнуть гламурних і дорогих євростандартів.
Навіть саморобних конструкцій не пригадаю.
Невибагливий FMX-4 Facetmobile з простою конструкцією й просто величезними внутрішніми об'ємами, є ідельним рішенням, як на мій погляд.
Як на погляд маркетолога, він мав був з'явитися ще вчора, щоб кошти на його придбання було внесено до бюджету сьогодні.
Потрібно ресурси:
- 40 м труби Д16Т 25 мм діаметр
- 4 м. кв. дюралю 3 мм товщини
- 2 м труби сталевої для моторами
- 40 м. кв. обшивки
- 4 м. кв плексигласу
- 10 м тросу, гумові ущільнювачі, болти, гайки, контргайки, контровка, заклепки
- болгарка
- верстат свердлильний
- апарат зварювальний
Для виготовлення й збирання літака досить 1 (одного) фахівція, що вміє працювати з вищезгаданими інструментами з технологічно добре продуманими збиральними кресленнями, та тиждень часу.
Наприклад:
1 день: нарізати 33х0.3 м, 12х0.5 м, 6х3м, вирізати 18 куточків 25х25, 10 14х14, 3 5х5, зварити мотораму
2 день: зібрати нарізане й мотораму болтами, гайками, контргайками, протягти троси управління, прикрутити крісла, двигун, приладову дошку
3 день: обтягнути
4 день: газовки, пробіжки, перший підйом
Зрозуміло, що вищеописане реальне після невеликої практики й запасу готових комплектуючих, проте унікальна проста трубчаста конструкція під силу для збирання навіть 1 (одній) людині!