Украинский Авиационный Форум Crewshop
Добро пожаловать, Гость.
Вам не пришло письмо с кодом активации?
 
 
25.11.2024, 05:10:59 am
   Начало   Поиск Календарь Тэги Войти Регистрация  
Страниц: 1 |   Вниз
  Печать  
Автор Тема: C-172 ( с хвостовым) посадка на площадку длинной 900' и 5243' над уровнем моря  (Прочитано 6626 раз)
Геннадий Хазан
Авиаторы

Karma: +1087/-64
Offline



"АОПА Украина"


« : 10.11.2014, 12:00:18 pm »

<a href="http://www.youtube.com/v/q1Av-GV6LqI&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0" target="_blank">http://www.youtube.com/v/q1Av-GV6LqI&amp;ap=%2526fmt%3D18&amp;rel=0</a>
Записан

Владею самолетом: ЯК-12А  1960г.         UR-KHZ
                            L-200D MORAVA 1961г.UR-KHG
                            ZLIN 526 AFS     1974г.

"Отпустить сопротивление - это принятие" - Шри Багаван
Геннадий Хазан
Авиаторы

Karma: +1087/-64
Offline



"АОПА Украина"


« Ответ #1 : 10.11.2014, 12:19:32 pm »

<a href="http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=98814639&amp;server=vimeo.com&amp;fullscreen=1&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=01AAEA" target="_blank">http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=98814639&amp;server=vimeo.com&amp;fullscreen=1&amp;show_title=1&amp;show_byline=1&amp;show_portrait=0&amp;color=01AAEA</a>
Записан

Владею самолетом: ЯК-12А  1960г.         UR-KHZ
                            L-200D MORAVA 1961г.UR-KHG
                            ZLIN 526 AFS     1974г.

"Отпустить сопротивление - это принятие" - Шри Багаван
dusik
*****

Karma: +107/-3
Offline



EASA PPL NQ


« Ответ #2 : 10.11.2014, 13:04:28 pm »

Надо ойца титановые для таких полетов иметь!
Записан
Геннадий Хазан
Авиаторы

Karma: +1087/-64
Offline



"АОПА Украина"


« Ответ #3 : 10.11.2014, 13:39:10 pm »

Пилот знает особенности полетов в горах, и свой самолет. + тренировки посадки на ограниченную площадку.
+ опыт, и уверенность!
Записан

Владею самолетом: ЯК-12А  1960г.         UR-KHZ
                            L-200D MORAVA 1961г.UR-KHG
                            ZLIN 526 AFS     1974г.

"Отпустить сопротивление - это принятие" - Шри Багаван
КВР
PPL(A), FI(A), SEP/MEP
Авиаторы

Karma: +154/-13
Offline




WWW
« Ответ #4 : 13.11.2014, 15:01:18 pm »

FCL.815 Mountain rating
(a)  Privileges. The privileges of the holder of a mountain rating are to conduct flights
with aeroplanes or TMG to and from surfaces designated as requiring such a rating by the
appropriate authorities designated by the Member States.
The initial mountain rating may be obtained either on:
(1)  wheels, to grant the privilege to fly toand from such surfaces when they are not
covered by snow; or
(2)  skis, to grant the privilege to fly to and from such surfaces when they are covered by
snow.
(3)  The privileges of the initial rating may be extended to either wheel or ski privileges
when the pilot has undertaken an appropriateadditional familiarisation course, including
theoretical knowledge instruction and flight training, with a mountain flight instructor.
(b)  Training course. Applicants for a mountain rating shall have completed, within a period
of 24 months, a course of theoretical knowledge instruction and flight training at an ATO.
The content of the course shall be appropriate to the privileges sought.
(c)  Skill test. After the completion of the training, the applicant shall pass a skill test with
an FE qualified for this purpose. The skill test shall contain:
(1)  a verbal examination oftheoretical knowledge;
(2)  6 landings on at least 2 different surfacesdesignated as requiring a mountain rating
other than the surface of departure.
(d)  Validity.A mountain rating shall be valid for a period of 24 months.
(e)  Revalidation. For revalidation of a mountain rating, the applicant shall:
(1)  have completed at least 6 mountain landings in the past 24 months; or
(2)  pass a proficiency check. The proficiency check shall comply with the
requirements in (c).
(f)  Renewal. If the rating has lapsed, the applicant shall comply with the requirement in
(e)(2).
Записан

Может хватит заниматься фигней и захватить мир?
napets
*****

Karma: +108/-124
Offline

дельтанутий


« Ответ #5 : 13.11.2014, 20:51:14 pm »

+ опыт, и уверенность!
Як каже мій інструктор в подібних випадках-літати треба більше хлопці.
А с титановыми ойцами,думаю,не дотянулбы Смеющийся
« Крайнее редактирование: 13.11.2014, 20:53:10 pm от napets » Записан
Геннадий Хазан
Авиаторы

Karma: +1087/-64
Offline



"АОПА Украина"


« Ответ #6 : 20.11.2014, 18:08:33 pm »

Интересная подборка фотографий горных полетов:

http://www.icloud.com/photostream/ru-ru/#A1JtdOXmJIGcB6;F410363B-A6CC-42E3-BFB8-A0BB008EFAB5
Записан

Владею самолетом: ЯК-12А  1960г.         UR-KHZ
                            L-200D MORAVA 1961г.UR-KHG
                            ZLIN 526 AFS     1974г.

"Отпустить сопротивление - это принятие" - Шри Багаван
  Печать  
Страниц: 1 |   Вверх
Тэги:
 
Перейти в:  

Powered by SMF 1.1.7 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC | v1.2 © Крылья 2004